
Sittande fr vä: Håkan Widman, Stockholm, Malin Holmberg, Örebro, Erica Hedin, Göteborg och Maria Bornhöft, Malmö.
Foto: Mattias Ahlm/Sveriges Radio
En styrelse med representation från Malmö i söder till Umeå i norr har valts på årsmötet 2026. Representanter från nästan alla 39 sektionerna deltog under mötet och mängder av motioner diskuterades. Bland annat beslöts att klubben ska ta nya tag i arbetet för att få till en friskvårdstimme, att påverka företaget att hitta en rimlig lösning för betalning av parkeringsavgifter och att lägga fokus på vikariers löner så att de inte halkar efter. Nu drar styrelsearbetet igång med ansvar över både årsmötesuppdragen samt de övriga fackliga frågor som löpande dyker upp under ett verksamhetsår. Tack för alla motioner och livliga diskussioner!